CONSELLS PER CONDUIR EN DIES DE PLUJA
Amb l’arribada del fred la comunitat motera es divideix en 2 grups: els que aparquen la seva moto fins que arriba la primavera, i els que volen continuar sortint. Ambdues igual de lícites i respectables tenen les seves implicacions per la moto i avui anem a veure què s’ha de tenir en compte per rodar els dies en els que, sigui volent o sense voler, ens toca mullar-nos.
Més enllà de prendre certes precaucions, la pluja no és quelcom del que haguem de tenir por, però hem d’aprendre a interpretar el temps per evitar veure’ns involucrats en alguna situació perillosa que pot desencadenar-se com a conseqüència d’una tempesta de certa magnitud com les recents DANAs que s’estan vivint en diferents punts de la Península.
Per això, el primer que hem de tenir en compte sempre és la previsió meteorològica i fer cas dels avisos i, en cas de que ens trobem en una zona de perill, buscar un lloc adequat per protegir-nos i no assumir riscs innecessaris.
En cas de pluges dèbils podem continuar circulant prenent certes precaucions:
- Hem de tenir en compte l’estat dels pneumàtics. Uns pneumàtics gastats o de prestacions molt esportives no evacuaran l’aigua de forma correcta, augmentant el risc de patir un accident.
- Hem de tenir present que la distància de frenada en moll augmenta significativament, pel que hem de respectar, més que mai, la distància de seguretat amb el vehicle que portem davant. També és una bona pràctica circular més pròxims a un dels laterals del carril en lloc de fer-ho pel centre, d’aquesta forma, en cas d’haver de realitzar una maniobra d’esquiva serem més ràpids, a més que tindrem millor visibilitat del que passa davant, cosa que ens permetrà anticipar-nos, encara més, a les possibles situacions de risc. Per altra banda, les motos més modernes amb sistemes avançats d’ABS marcaran una gran diferencia vers situacions de risc en les que serà important optimitzar la frenada.
- Circular pròxims a un dels laterals en lloc de fer-ho pel centre del carril, també en ciutat, farà que evitem les possibles taques d’oli i combustible que acostumem a trobar i que, en contacte amb l’aigua de la pluja, pugen a la superfície i poden provocar que rellisquem.
- Un altre aspecte a tenir en compte és la visibilitat. Amb la visera molla perdem visibilitat, pel que hem de tenir present que els altres ocupants de la via també la perden. Per aquest motiu hem de tenir present la importància de vestir amb roba que, no només ens aïlli del fred i la humitat, sinó que també sigui reflectant o de colors que facilitin que els altres ens vegin. Per la nostra part, hem de dur la visera neta, amb un sistema tipus pinlock que evitarà que perdem visibilitat durant la conducció. Hi ha certs productes que li poden donar una capa repel·lent a l’aigua, fent que rellisqui més ràpidament i mantenint una millor visibilitat.
- Finalment, i com ja hem comentat, portar una roba apropiada que eviti que ens cali la humitat farà que ens puguem concentrar més en la conducció de la nostra moto.
I amb aquests consells esperem que pugueu gaudir de la conducció de la vostra moto amb màxima seguretat també durant l’hivern.