2024 HONDA X-ADV

Actualització del model: La X-*ADV ha marcat una nova fita amb la seva mescla única de capacitat d’una moto d’aventura i utilitat i practicitat d’un gran escúter. La seva rica especificació inclou control d’accelerador per cable, 4 maneres de conducció preestablerts i 3 nivells de Control de Parell Seleccionable d’Honda. El compartiment d’emmagatzematge sota el seient de 22 litres inclou un carregador USB-C, mentre que un compartiment portaobjectes afegeix més comoditat. Els fars bessons LED compten amb llums de circulació diürna i una pantalla *TFT de 5 polzades permet la connectivitat de telèfons intel·ligents a través del Sistema de Control de Veu de Telèfon intel·ligent d’Honda.

Per al model 24YM, dues noves Edicions Especials encapçalen la línia de la X-*ADV, acompanyades per un nou color, garantint que la X-*ADV continuarà captant mirades en tota Europa.

Contingut:

1 Introducció

2 Resum del model

3 Característiques clau

4 Especificacions tècniques

Introducció

No és comuna en el món de les motocicletes que sorgeixi una nova línia de pensament per a crear una nova classe de màquina. Però Honda s’especialitza en la innovació i en el model 16YM va presentar un concepte completament nou, totalment innovador: la X-*ADV.

Quins van ser els processos de pensament que van portar a la seva creació? Considerem les característiques de la motocicleta d’estil aventurer mitjana: un atractiu robust per a caminar en qualsevol lloc, una posició de conducció alçada que brinda una visibilitat excel·lent i una sorprenent utilitat en general, ja sigui per al treball o l’entreteniment. Després donem un cop d’ull al motociclista urbà típic: podria ser un escúter o una motocicleta, però en qualsevol cas, serà fàcil de manejar, àgil i carregat de conveniència, eficiència i espai d’emmagatzematge útil. Els enginyers d’Honda, sempre endavant en el seu pensament, van combinar tots dos elements i una cosa especial va ocórrer.

La màquina que van crear tenia una imatge de *SUV resistent i elegant, completament còmoda per a navegar per la jungla urbana. I encara que estava carregada de totes les característiques *premium que faciliten la vida en la gran ciutat, també tenia l’aparença, la potència del motor i la capacitat del xassís per a injectar cada viatge amb la promesa de l’aventura.

La X-*ADV va capturar l’essència de la llibertat de dues rodes en una forma emocionant i va atreure l’atenció d’un exèrcit de motociclistes en tota Europa, àvids d’una cosa nova, i s’ha demostrat com un autèntic èxit de vendes. I, demostrant les seves credencials tot terreny, en mans de l’experimentat corredor italià Renato *Zocchi, una versió lleugerament modificada va aconseguir la victòria en la Classe 2 en l’esgotador Ral·li de Gibraltar de 2019, amb un recorregut de 7,000 km.

I no s’ha quedat estancada. En el model 21YM, Honda va millorar el rendiment del motor de la X-*ADV, va reduir el pes, va millorar l’estil i va afegir encara més utilitat.

En 2022, la X-*ADV va ser la tercera motocicleta més venuda d’Honda per sobre de *350cc i des de la seva introducció en la gamma, s’han venut gairebé 60,000 unitats en tota Europa.

Amb la introducció de dues Edicions Especials i una nova opció de color per al model 24YM, la X-*ADV continua consolidant la seva posició com una de les motos de dues rodes més genials i desitjades disponibles a Europa en l’actualitat.

Resum del model

El motor *bicilíndrico en paral·lel combina un fort rendiment en la gamma baixa i mitjana amb un comportament suau i una excel·lent eficiència de combustible. La potència màxima s’estableix en 43.1 kW amb un impressionant parell de 69 *Nm. El control d’accelerador per cable (*TBW) ofereix 4 maneres de conducció preestablerts i una opció personalitzada d’USUARI, mentre que el Control de Parell Seleccionable d’Honda (*HSTC) ofereix una entrada refinada en 3 nivells. La Transmissió de Doble Embragatge (*DCT) té programacions de canvi automàtiques que s’integren amb les maneres de conducció, així com l’entrada de l’USUARI.

Un xassís resistent està compost per un marc d’acer tubular, forquetes davanteres *USD de 41 mm, un amortidor posterior *monoshock (amb Pro-Link) i un basculant d’alumini. Una roda davantera de 17 polzades es combina amb una posterior de 15 polzades amb frens de pinça de quatre pistons de muntatge radial.

La carrosseria té un disseny esmolat i agressiu; els fars bessons LED també compten amb llums de circulació diürna (*DRL), com les utilitzades en la CRF1100L *Africa *Twin, millorant la visibilitat per a altres usuaris de la via. Per a un fàcil abast al sòl, el seient està acuradament contornejat en les espatlles. L’espai d’emmagatzematge sota el seient té un volum de 22 litres i també alberga un punt de càrrega USB-C; també hi ha un útil compartimento portaobjectes. A més de la informació de la manera de conducció, la pantalla *TFT d’instruments també és la interfície per a la informació relacionada amb el Sistema de Control de Veu de Telèfon intel·ligent d’Honda.

La X-*ADV 24YM estarà disponible en les següents opcions de color:

NOU Edició Especial en Grisa Metàl·lic Iridi amb detalls en negre grafit i regruixos grocs

NOU Edició Especial en Vermell Gran Premi amb detalls en negre grafit

NOU Blau *Puco amb detalls en negre grafit

Negre Metàl·lic Balístic amb detalls en negre grafit

Característiques clau

3.1 Motor

Control d’accelerador per cable; potència màxima de 43.1 kW amb parell de 69 *Nm Eficiència de combustible de 6 l/100 km Versió de llicència A2 de 35 kW disponible El disseny del motor *bicilíndrico en paral·lel refredat per líquid de la X-*ADV assegura un rendiment enèrgic en la gamma baixa i mitjana. La seva arquitectura de carrera relativament llarga i les cambres de combustió especialment conformades, juntament amb el cigonyal d’alta inèrcia, produeixen grans quantitats de parell sense esforç des de les rpm més baixes. Una inclinació cap endavant baixa el centre de gravetat per a una estabilitat òptima.

La potència màxima s’estableix en 43.1 kW a 6,750 rpm, amb un parell màxim de 69 *Nm a 4,750 rpm. Des de 30 km/h, la X-*ADV recorrerà 20 metres en 1.7 segons, 50 metres en 3.2 segons, mentre que a 60 km/h, el motor amb molt de parell gira a només 2,500 rpm.

Per a titulars de llicències A2, està disponible una versió de 35 kW, que pot convertir-se fàcilment en la versió de potència completa per un concessionari Honda en el moment adequat. De la mateixa manera, és possible limitar la versió de potència completa a 35 kW mitjançant una remapatge de l’ECU per part d’un concessionari Honda.

Els dos equilibradors contraresten la vibració generada per la inèrcia a rpm més altes sense afectar el distintiu “pols” proporcionat per l’ordre irregular de tret del motor i el cigonyal en fase de 270°. Les dimensions del cilindre són de 77 x 80 mm. Si és possible, els components es fabriquen per a realitzar més d’una funció: l’arbre de lleves acciona la bomba d’aigua, mentre que un dels eixos d’equilibri acciona la bomba d’oli.

En mantenir el nombre de peces al mínim d’aquesta manera, s’aconsegueix que el motor sigui lleuger, eficient i de confiança.

El motor de la X-*ADV també és econòmic quant a combustible, amb un consum mesurat de 27.8 km/l (manera *WMTC), la qual cosa proporciona un rang potencial de 366 km amb el dipòsit de combustible de 13.2 litres.

3.2 Electrònica del motor

El control d’accelerador per cable ofereix 4 maneres de conducció preestablerts, a més de personalització per part de l’USUARI El Control de Parell Seleccionable d’Honda compta amb 3 nivells d’intervenció Amb el *TBW gestionant el rendiment i la resposta del motor, hi ha 4 maneres perquè el conductor triï, cobrint totes les condicions de conducció. La selecció de la manera es gestiona mitjançant l’interruptor esquerre del manillar.

La manera ESTÀNDARD ofereix un punt intermedi equilibrat entre el lliurament de potència del motor, la frenada del motor i la intervenció del *HSTC, amb el nivell més alt d’intervenció de l’ABS.

La manera ESPORTIVA brinda un lliurament de potència del motor i una frenada del motor més agressives, amb baixa intervenció del *HSTC i alt ABS.

La manera PLUJA transmet un lliurament de potència del motor i una frenada del motor baixes, amb alt *HSTC i entrada ABS.

La manera GRAVA empra alta potència i frenada del motor amb baix *HSTC i ABS.

La manera USUÀRIA ofereix opcions personalitzades de baixa/mitjana/alta entre el lliurament de potència del motor i la frenada del motor, i baixa/mitjana/alta/apagat per al *HSTC.

El Control de Parell Seleccionable d’Honda (*HSTC) ofereix un control refinat, ja que utilitza el *TBW per a gestionar el parell lliurat a la roda posterior, amb 3 nivells d’intervenció:

Nivell 1 permet la intervenció mínima per a un cert lliscament de la roda posterior, com en grava o terra, i el seu nivell d’intervenció es redueix en comparació amb el disseny anterior.

Nivell 2 és l’ajust predeterminat i brinda tracció que inspira confiança en condicions generals de conducció.

Nivell 3 proporciona el màxim control en carreteres relliscoses.

El *HSTC també pot apagar-se.

3.3 Transmissió de Doble Embragatge (*DCT)

Diferents programacions de canvi estan vinculades amb les maneres de conducció La manera USUÀRIA permet triar entre 4 configuracions, de suau a agressiva La tecnologia *DCT d’Honda ja té 14 anys de producció i s’han venut més de 230,000 unitats de motocicletes Honda de dues rodes equipades amb *DCT a Europa des de 2010. Ofereix canvis de marxa consistents i sense problemes cap amunt o cap avall i ràpidament es converteix en una cosa natural en l’ús. Utilitza dos embragatges: un per a la partida i 1a, 3a i 5a marxes, i un altre per a 2a, 4a i 6a marxes, amb l’eix principal de cada embragatge situat dins de l’altre per a un empaquetat compacte.

Cada embragatge és controlat de manera independent pel seu propi circuit electrohidràulic. Quan ocorre un canvi de marxa, el sistema preselecciona la marxa objectiu utilitzant l’embragatge que actualment no s’està utilitzant. Després, el primer embragatge es desconnecta electrònicament al mateix temps que el segon embragatge es connecta.

El resultat és un canvi de marxa consistent, ràpid i sense problemes. A més, atès que els dos embragatges transfereixen la potència d’una marxa a la següent amb una interrupció mínima en la tracció a la roda posterior, es minimitza qualsevol sacsejada en el canvi de marxa i l’enfonsament de la motocicleta, fent que el canvi se senti directe i suau. Els beneficis addicionals inclouen durabilitat (ja que les marxes no poden danyar-se per ometre una marxa), la impossibilitat de calar el motor, una conducció urbana de baix estrès, reducció de la fatiga del conductor i espai mental addicional per a concentrar-se en aspectes purament de conducció, com la línia de conducció, les corbes, els punts de frenada i acceleració.

El sistema *DCT ofereix dos enfocaments de conducció diferents: els ajustos automàtics, amb patrons de canvi *preprogramados que constantment llegeixen la velocitat del vehicle, la marxa seleccionada i les rpm del motor per a decidir quan ha d’ocórrer un canvi, i l’ajust de Transmissió Manual per a canvis de marxa utilitzant els gallets tipus taujana en el manillar esquerre.

A través del control *TBW, hi ha disponibles 5 programacions de canvi automàtiques. El Nivell 1 és el més relaxat, amb canvis de marxa cap amunt i cap avall a rpm relativament més baixes; està vinculat a la manera de conducció PLUJA. El Nivell 4, en l’altre extrem, canvia a rpm més altes i també canvia cap avall abans per a obtenir un major efecte de frenat del motor; està vinculat a la manera ESPORTIVA. El Nivell 2 està vinculat a la manera de conducció ESTÀNDARD, i el Nivell 3 es troba entre ESTÀNDARD i ESPORTIU.

Per a la manera de conducció GRAVA, la X-*ADV utilitza el patró de canvi ‘G’ relativament esportiu; això té la funcionalitat addicional d’un nivell disminuït de ‘lliscament’ ja que els embragatges operen des d’un accelerador completament obert o completament tancat, la qual cosa brinda al conductor una sensació més directa de tracció en la roda posterior i la capacitat de realitzar lliscaments controlats fora de la carretera. Mentre que aquesta funcionalitat estava activada prèviament per l’interruptor G separat, ara està integrada en el nou patró de canvi ‘G’ de la *DCT.

La funcionalitat de la manera USUÀRIA permet que el conductor seleccioni qualsevol dels patrons de canvi *DCT amb les combinacions preferides d’altres paràmetres, com el lliurament de potència, la frenada del motor, l’ABS i el *HSTC.

3.4 Disseny i Equipament

Estil *SUV esmolat, prim i agressiu Sistema de Control de Veu per a Telèfon intel·ligent d’Honda ofereix enllaç de telèfon intel·ligent a través de la pantalla *TFT de 5 polzades Fars LED dobles inclouen llums de marxa diürna Ampli espai d’emmagatzematge de 22L que inclou un compartiment per a guants i alberga un carregador USB-C L’estil únic i cridaner de la X-*ADV (concebut i desenvolupat per l’equip de R+D d’Honda a Itàlia) va evolucionar per a l’any 21YM per a tornar-se més prim i esmolat; la silueta està deliberadament alçada, amb cada panell de carrosseria perfeccionat amb una forta intenció.

Els fars LED dobles compten amb llums de marxa diürna (*DRL) que s’ajusten automàticament a la intensitat de la llum ambienti i brinden una llum brillant i altament visible que millora la seguretat. Tots els sistemes d’il·luminació són LED.

En termes d’ergonomia, l’altura del seient de 820 mm (amb forma per a facilitar l’abast al sòl) i el manillar ample establert a 910 mm asseguren un punt de vista alt, brindant una excel·lent visibilitat. Per a la conducció diària o els viatges llargs, la pantalla de la X-*ADV s’ajusta sense eines a través de 5 posicions de baixa a alta per a maximitzar o minimitzar el flux d’aire. La diferència d’altura total és de 139 mm, amb una inclinació de 11° entre els punts més alts i més baixos.

Incorporat en la interfície del conductor de la X-*ADV i visualitzat a través de la pantalla *TFT de 5 polzades es troba el Sistema de Control de Veu per a Telèfon intel·ligent d’Honda (*HSVCs), que connecta al conductor amb el seu telèfon intel·ligent mentre es desplaça i permet la gestió per veu de trucades telefòniques, correu electrònic, música i navegació. Es necessita un auricular muntat en el casc, i el telèfon intel·ligent es connecta al tauler a través de *Bluetooth; la gestió del sistema també és possible a través dels botons en l’interruptor esquerre del manillar.

Les protectores de mans de plàstic resistent desvien el vent i la pluja, al mateix temps que afegeixen protecció per a les mans i les palanques contra les pedres quan es condueix fora de la carretera. Una placa de xoc d’alumini amb doll de granalla de 2.5 mm de gruix protegeix la part inferior.

L’espai d’emmagatzematge sota el seient de 22L pot acomodar un casc integral i està il·luminat amb un LED integral, la superfície texturada del qual brinda una il·luminació uniforme sense enlluernament. Un endoll de càrrega USB-C està situat en la part posterior del compartiment. Un cavallet central, amb sensor d’inclinació, està instal·lat de sèrie i permet aparcar la X-*ADV en un pendent sense por de bolcar.

Per a major comoditat, la X-*ADV utilitza una Clau Intel·ligent, que es guarda en la butxaca del conductor i elimina la necessitat d’usar una clau per a la ignició, la tapa del dipòsit de combustible i el seient. Amb la Clau Intel·ligent present, una pulsació de l’interruptor principal tipus *perilla l’encén i permet girar-la, la qual cosa brinda al conductor control sobre el bloqueig d’encès/direcció i, a través de dos interruptors basculants, la tapa del dipòsit de combustible i el seient. També té una funció de ‘resposta’, que fa que els intermitents parpellegin per a la seva identificació a distància, i bloqueja i desbloqueja el *Top Casi Intel·ligent opcional. Un mecanisme d’embragatge en l’interruptor principal impedeix que el manillar es desbloquegi per la força.

Els intermitents posteriors de la X-*ADV també tenen una funció de Senyal de Parada d’Emergència (*ESS) d’autocancel·lació. Si es detecta una acceleració negativa de 6.0 m/s² a una velocitat mínima de 53 km/h amb qualsevol dels frens en funcionament, les llums intermitents d’emergència parpellegen per a advertir a altres usuaris de la carretera que s’està realitzant una frenada forta. A la mateixa velocitat, el llindar es redueix si s’activa l’ABS a una acceleració negativa d’un mínim de 2.5 m/s².

Els intermitents també es cancel·len automàticament. En lloc d’usar un temporitzador simple, el sistema compara la diferència de velocitat entre les rodes davanteres i posteriors i calcula quan cancel·lar la indicació en funció de la situació.

3.5 Xassís

Estructura de tub d’acer en forma de diamant lleuger Forqueta davantera *USD de 41 mm i basculant Pro-Link Pinces de fre davanteres radials de quatre pistons, discos de 296 mm i ABS Pneumàtics davanters i darreres de 120/70 R17 i 160/60 R15 El xassís de tub d’acer en forma de diamant de la X-*ADV és lleuger i resistent, i la seva rigidesa s’ha dissenyat per a permetre una rigidesa lateral per a una sensació de control intuïtiva i una rigidesa longitudinal per a manejar càrregues verticals i suportar les demandes del canvi de direcció.

Una forqueta davantera *USD de 41 mm (que, juntament amb el basculant, utilitza ròtules de goma en lloc de coixinets per a un rendiment més suau i una suspensió més progressiva), proporciona un recorregut de 153.5 mm. L’amortidor posterior *monoshock Pro-Link compta amb una distància lliure de 150 mm i es connecta a un basculant d’alumini fos que és 575 g més lleuger que el disseny anterior.

La suspensió davantera és més ferma en comparació amb el model anterior i té una funció de compressió de velocitat alta per a millorar el maneig en carreteres amb sots.

El sistema de frenat utilitza un sistema de frenat ABS de doble canal i dos discos flotants de 296 mm en la part davantera, mossegats per pinces de fre radials de quatre pistons; en la part posterior hi ha un disc de 240 mm mossegat per una pinça d’un sol pistó.

L’ABS és part del sistema de frenat i treballa amb un sensor en cada roda, i també està vinculat al Sistema de Control de Parell Seleccionable d’Honda (*HSTC) en la part posterior per a una gestió precisa de la intervenció i per a garantir que l’ABS funcioni a través dels tres nivells d’intervenció del *HSTC. Quan es deté, el sistema permet que l’ABS en la roda posterior sigui més sensible a la intervenció del *HSTC, per la qual cosa el conductor es beneficia d’un frenat en línia recta fins i tot quan està en un pendent relliscós. Si el conductor es queda sense pressió de frenat en la part davantera o posterior, la frenada asimètrica de l’ABS s’activa i proporciona un frenat en línia recta. La funció d’arrencada suau de l’ABS també ajuda a controlar les frenades sobtades. Per als conductors que desitgen desactivar l’ABS en la roda posterior mentre estan parats o en marxa, és possible fer-ho amb l’interruptor esquerre del manillar.

El pneumàtic davanter té una secció de 120/70 R17, amb la roda posterior que compta amb una secció de 160/60 R15.

3.6 Compartiment d’emmagatzematge i assento

Espai d’emmagatzematge de 22L per a acomodar un casc integral Compartiment portaobjectes addicional Carregador USB-C en l’espai d’emmagatzematge El seient de la X-*ADV s’ha dissenyat per a brindar un suport sòlid i és prou ample com per a acomodar a dues persones amb comoditat. La seva forma acuradament contornejada en les espatlles també permet que el conductor abast el sòl amb facilitat.

La X-*ADV té un espai d’emmagatzematge de 22 litres sota el seient, que pot acomodar un casc integral; està il·luminat amb un LED integral, la superfície texturada del qual brinda

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *