Com sé que he de canviar els pneumàtics de la meva moto?

Un alt percentatge de la població espera a veure que no queda dibuix en el pneumàtic per anar al taller i canviar-lo, però el desgast no és l’únic motiu que ens exigirà canviar els pneumàtics de la nostra moto.

Anem a veure’n alguns exemples:

  1. Deformitat provocada per un desgast irregular. Encara que no haguem arribat al límit dels avisadors ens podem trobar que els nostres pneumàtics presentin un desgast irregular que doni lloc a una deformitat en el pneumàtic. Aquesta deformitat no només provocarà que la conducció de la nostra moto sigui incòmoda, sinó que a més pot suposar un risc per la nostra seguretat. Per exemple, en motos més pesades o que s’utilitzen majoritàriament en ciutat s’acostuma a desgastar més la part central que els laterals, provocant un esglaó que suposa menys superfície de contacte en el moment d’inclinar la moto. Això també passa quan les pressions dels pneumàtics son incorrectes, especialment quan son més baixes del que toca.
  2. “Caducitat” o pèrdua de propietats. Si bé no es pot establir una data de caducitat com a tal, tots som coneixedors de que el pas del temps tampoc perdona als pneumàtics, que perden les seves propietats, especialment en zones més pròximes a la costa o si les deixem sempre a la intempèrie. El termini de conservació dependrà de diversos factors com l’ambient, si emmagatzemem la moto en una superfície elevada o en contacte directe amb el terra, la humitat de la zona, les temperatures extremes, etc. Una forma d’identificar si el nostre pneumàtic està “caducat” és observant el seu color, generalment adquireixen un to marronós i, al tacte, es mostrarà rígid. També ho podem comprovar passant una clau per damunt, si es marca una línia blanquinosa significa que el pneumàtic està “ressec” i serà convenient canviar-lo. No és poc freqüent trobar persones que porten pneumàtics caducats pensant que el seu pneumàtic “és bo ja que no es gasta”, passant per alt que és un pneumàtic que ja no ofereix l’adherència i elasticitat necessària, suposant un risc tant per ells mateixos com per la resta d’ocupants de la via pública.
  3. Pneumàtic punxat. La majoria de nosaltres ens hem trobat – o ens hi trobarem – en la situació de punxar un pneumàtic nou. Encara que ens faci bastant la murga, el més recomanable en aquests casos sempre serà substituir el pneumàtic per un de nou, ja que les reparacions no ofereixen garanties. Un pneumàtic reparat pot comportar que la carcassa pateixi una fissura amb el consegüent risc d’accident.
  4. Desgast propi més enllà dels indicadors. En la majoria de pneumàtics trobem uns indicadors de desgast que ens donen una referència del moment en el que es recomana canviar el pneumàtic ja que la part de compost restant no ofereix les mateixes prestacions, suposant un risc per nosaltres. En pneumàtics de tacs no trobarem aquests avisadors pel que haurem de controlar la quantitat de tac que ens resti i ser capaços de valorar si ens continua oferint adherència o no.

 

En cas de dubte recorda que pots venir a veure’ns i t’assessorarem sense cap compromís. A més, si necessites pneumàtics no oblidis consultar-nos les promocions i ofertes vigents de les que et pots beneficiar.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *